ini penting..dowh..

Presiden Harry Trauman, presiden Amerika Syarikat tahun 1940-50-an gitu, juga pernah menyatakan pengaruh Yahudi yang suka mendesak polisi kerajaan sangat merimaskan. Apa taknya, rata-rata yang memegang tampuk pemerintahan dalam Whitehouse orang Yahudi.

Mereka mungkin bukan pakar sangat dalam sesuatu hal, Windows juga ciptaan orang putih, namun mereka berusaha menjadikan syarikat tersebut sebagai milik mereka dengan membeli syarikat tersebut, sahamnya dsb. Contohnya macam Disney. Foundernya orang putih, namun orang kaya Yahudi campurtangan dalam ekonominya. Terajunya Michael Eisner. yahudi itu.

Segala macam akhbar diselitkan secara halus mengenai dakyah mereka, mengenai mereka yang berusaha untuk memulihkan Iraq dan Iran yang sebelum ini menderita di bawah tampuk pemerintahan Saddam Hussein, ahli Sunnah wal Jamaah yang dikatakan tidak adil terhadap puak Syiah yang jelas menyimpang dari Islam. Bukan saya yang katakan, ini Madeleine Albright punya buah fikiran dari bukunya The Mighty and The Almighty.

Dikutuknya Islam dengan pelbagai cara. Akhbar mereka tak siarkan pun soal kekejaman Yahudi, berapa banyak daging saudara Islam di Palestin yang bercerai dari badan gara-gara Yahudi, kesan bom Phosphorus yang sangat sakit, secara perlahan-lahan pula-gayanya macam virus HIV dan kuman dioksin. Secara perlahan-lahan merosakkan sistem badan. Berita yang disiarkan di kaca televisyen juga ditapis sehingga menepati kehendak Yahudi. Sudahnya tak siapa yang tahu apa sebenarnya yang terjadi kepada Palestin. Yang mereka tahu, terroristlah, sehingga konsep jihad yang murni lagi suci telah disalahertikan.


Disebabkan kerajinan mereka menuntut ilmu untuk menguasai dunia, saya agak terkejut juga, Universiti Israel ada dalam list top ten dunia, sederetan dengan universiti di Jepun, Harvard, Oxford...

Dimana kita sebagai universiti Islam? tiada...rasanya saya tak nampak nama Al-Azhar pun dalam list itu.

Dari info yang saya terima, Jepun punya 1250 lebih universiti. Amerika Syarikat sahaja 3000 lebih. OIC? Campurkan semua universiti bawah negara Islam yang menganggotai OIC, hanya 600 lebih semuanya. Malu benar. Umat kita tak mahu tuntut ilmu. Alangkah sedihnya. Kalau yang dituntut pun, ilmu perhotelan..dandanan rambut, persolekan, disuruh ambil sains, akaun tak mahu, katanya susah, tak pandai, bukannya saya mahu mengutuk... mana ada kemahuan situ ada jalan. soal Bahasa Inggeris juga menjadi taruhan. Bila kita berusaha, InsyaALLAH akan berjaya. Tuntut ilmu untuk majukan umat Islam, demi agama kita, tak mahu dilanyak Yahudi lagi. Seimbangkan dengan ilmu dunia.

Mereka ini dipanggil Zionis kerana setelah sekian lama dihalau dari Palestin, sewaktu zaman anbiya dahulu, mereka menetap di merata ceruk tempat. Akhirnya mereka memutuskan untuk kembali ke kampung halaman mereka, yang namanya Bukit Zion di Palestin. Mereka sanggup buat apa sahaja asal mereka dapat kembali ke situ. Dalam sumber lain menyatakan, mereka punya perjanjian yang baik dengan negara Eropah. negara Eropah, Britain gitu, kasihankan mereka yang disiksa teruk zaman Adolf Hitler dahulu, lalu ketika itu Palestin di bawah cengkaman Inggeris, lalu dihadiahkan Palestin kepada mereka. Kata orang, kuasa yang menguasai Palestin pasti akan menguasai dunia. saya tak mahu ulas perkara ini lagi. Lihat sahaja turutan penguasa palestin dan kaitannya dengan dunia.

Formula mereka juga didedahkan, iaitu 3F, makanan, hiburan, fesyen...

Halus benar taktik mereka. Dilekatkan logo halal, memanglah halal, namun campuran segala macam bahan yang syubhah dalam makanan, dengan segala additive yang kesannya... apa, ingat makanan segera yang kita katakan cukup segala vitamin dan zatnya itu benar-benar berkhasiat? Menepati syarat-syarat halal yang sebenarnya?

Coca-Cola...mereka yang punya...diletak segala macam bahan...yang mengganggu otak dsb. Makanan ringan juga. Kita teguk dengan bagusnya, tak kisah, janji ada logo halal. Pengertian halal bagi kita tak ada babi, itulah. Namun setelah dilanggar konsep halal ini, cara sembelihan tak ikut syarak, main tembak guna elektrik, sudahnya binatang yang dagingnya dikisar diproses itu, mati kena renjatan elektrik, bukan sebab urat wadajannya diputuskan. Halal ini adalah makanan yang tak ada bahan yang memudaratkan juga, sembelihannya bagaimana, bukan main kelar di leher...

Mereka orang Yahudi tak minum Coca Cola ini, tak hisap rokok, walaupun mereka yang hasilkan, tak makan segala macam burger, sosej, anjing panas, itu. mereka tahu bahayanya, tahu bahan apa yang diletak...karsinogen (bahan penyebab kanser) yang diletak dalamnya, mereka tahu segala macam bahan pemendek umur, pembengong otak (maaf andai bahasa kasar bunyinya, namun itulah hakikatnya) manusia dalam itu. Sedangkan diet mereka cukup ketat, minyak-minyak pantang dalam kuali mereka. Mereka makan yang elok-elok, kita tidak. Sebab itulah nak belajar kita gaduh tak cepat tangkap.

Halus benar cara mereka memusnahkan orang Islam. Dengan makanan ni, ilmu lambat masuk, hati payah diketuk nur iman, anak tak dengar cakap mak bapak...kalau dari segi fesyen pula, golongan adam buntang biji mata...tengok anak dara tak cukup baju...bila menengok orang baju tak cukup, nak beribadat susah. Asyik terbayang..oohhh..tadi aku tengok dia...sekian..sekian.... solat jadi tak khusyuk. Makanan juga bawa pengaruh besar dalam ibadat, tahu?

Kalau hiburan, seronok suka sahaja. Langsung tak tahu dunia luar. Hidup beragama penuh peraturan yang menyekat. Tak best. Kena ada hiburan. Jangan skema sangat.

Kitalah yang mentekedarah makanan ini. Baju pun, kita bedal. Mereka cipta baju yang tutup urat sahaja, kononnya bertangan panjang, t-shirt dan sebagainya. Siapa tak ikut fesyen dianggap ketinggalan zaman. Bagi kita baju tangan panjang tu, tak nampak lengan, betis dah kira tutup aurat lah tu. Nampak bentuk kaki, pinggang, lain hal. Hiburan juga, muzik menerobosi segenap kaca televisyen. Muzik, hiburan ala mereka sebagai cara redakan stress. Ditambah pula dengan kajian universiti Barat bahawa mendengar lagu boleh meredakan stress. Usah diikut semua itu, kita orang islam bacalah al-quran, tunaikan solat sunat untuk legakan stress. Kita juga sudah kaji keberkesanan solat, rukun solat itu mengurangkan stress pada otot badan.

Anut ideologi yang bermacam rupa, ideologi itu ciptaan barat, sesuai dengan cara hidup mereka sahaja. Kononnya ideologi boleh merubah manusia ke arah kebaikan...padahal kita ada agama. Agama cukup lengkap dengan peraturannya, kenapa tak boleh buat itu ini... Di sebaliknya ada hikmah tersendiri. Namun itulah orang kita, renyahnya hukum, kolot, dianutnya ideologi yang dirasakan lebih mudah berbanding hukum syarak. Aduhh... haru kan? Kita ikut tanpa tahu hujung pangkalnya, lantaran ilmu yang cetek.

Ha, bagi peminat setia segala macam kartun, jaga-jaga...
Berikut adalah senarai top syarikat penyiaran Amerika yang dipegang Yahudi
Disney-ini tempat pertama, diikuti Warner, yang dikatakan Warner Music dsb. Tempat ketiga disandang oleh Viacom. Jangan pejam sebelah mata sahaja pada nama syarikat ini, bunyinya bagai tak dikenali langsung, tapi kalau disebut anak syarikatnya, pasti ramai yang buntang biji mata tak percaya. Nickelodeon ( maaf andai salah eja ). Yang kita asyik bantai tengok Spongebob dan sebagainya, kalau tak salah Astro juga ada channel ini.
Paramount Pictures yang banyak filem hebat di bawahnya juga milik mereka.

Mahu bukti Nickelodeon anak syarikat Viacom? Lihat sahaja setelah tamat cerita Jimmy Neutron dan Spongebob, ada terselit dengan sangat kecil, hampir tak nampak bagi yang rabun...Viacom. Mulanya saya juga seperti ternganga hairan, mana syarikat ini, bohongkah info yang saya dapat, ternyata salah. Syarikat ini wujud sebenarnya.

Selain itu, Walt Disney television, Touchstone, Buena Vista dsb juga di bawah Disney.
Sebahagian besar info dipetik dari buku Pendedahan Eksklusif-karya Azizan Ahmad. Sebarang maklumat tambahan bolehlah membeli buku tersebut, sekitar RM 5 ke bawah. (kalau tidak silap). Lain-lain info adalah tambahan saya sendiri melalui pembacaan rambang.

Paparan nama ini sekadar memperlihatkan bahawa mereka ini sangat kuat sehingga mampu menguasai dunia. Nak tahu bagaimana? Tunggula.

Comments